Portal nr 1 w powiecie bolesławieckim
REKLAMA Marek Obrębalski
REKLAMA 1,5% podatku dla Klekusiowo
BolecFORUM Nowy temat
22 maja 2015r. godz. 18:00, odsłon: 1361, Bolec.Info/Urząd Gminy Wiejskiej Bolesławiec

Umacniają więzi polsko-czeskie

14 maja uczniowie SP w Brzeźniku i dzieci z Mniszka w Czechach uczestniczyli we wspólnym wyjeździe.
Uczniowie w Parku Miniatur Dolnego Śląska w Kowarach
Uczniowie w Parku Miniatur Dolnego Śląska w Kowarach (fot. Urząd Gminy Wiejskiej Bolesławiec)
Wyjazd odbył się w ramach realizacji projektu „Transgraniczna współpraca szkół-umacniamy więzi”, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz ze środków budżetu państwa przy wsparciu Euroregionu Nysa.

To już drugi projekt realizowany wspólnie między szkołami. Jego głównym celem jest kontynuacja współpracy polsko-czeskiej, poszerzanie wiedzy o kulturze, obyczajach, regionach i walorach turystycznych regionów a także integracja uczniów obu szkół i wymiana doświadczeń.

Uczniowie z Mniszka przyjechali do Brzeźnika, gdzie zostali uroczyście powitani przez panią dyrektor Małgorzatę Cołokidzi i całą społeczność szkolną. Po poczęstunku wszyscy uczestnicy projektu wyruszyli autokarem do Pławnej. Tam zwiedziliśmy Zamek Legend Śląskich, w którym to drewniane lalki, animowane przez aktorów, przedstawiły gościom historię regionu. Po zakończonym spektaklu każdy sam mógł poczuć się aktorem-animatorem, co okazało się świetną zabawą integrującą wszystkich uczestników. Oprócz Zamku Śląskich Legend odwiedziliśmy w Pławnej inny ciekawy obiekt stworzony przez artystów – Gród Piastowski. Jest to kolejne wyjątkowe miejsce, w którym można poczuć się jak w bajce. Z Pławnej wyruszyliśmy do Siedlęcina, gdzie zwiedzaliśmy unikatową romańską Wieżę Rycerską. Znajdują się tam wyjątkowe średniowieczne wnętrza, których najcenniejszym elementem są niepowtarzalne na skalę Europy XIV-wieczne malowidła ścienne o tematyce arturiańskiej.

Kolejnym punktem naszej wycieczki była Jelenia Góra, gdzie po dotarciu zjedliśmy obiad i wyruszyliśmy z przewodnikiem na spacer po Rynku i zwiedziliśmy Starówkę.

Następnie pojechaliśmy do Parku Miniatur Dolnego Śląska w Kowarach. Tam w naturalnym otoczeniu, wśród kwiatów i zieleni można było zobaczyć modele pałaców, klasztorów, kościołów i starówek miast dolnośląskich w skali 1:25 i 1:50. Miniatury są wierną kopią prawdziwych obiektów ze wszystkimi szczegółami i detalami. W Parku można także zobaczyć obiekty, które obecnie popadły w ruinę i nie są dostępne do zwiedzania.

To był niestety już ostatni punkt naszej wspólnej wycieczki. Dzień upłynął nam zdecydowanie za szybko, a przeżycia i wspomnienia tego dnia na pewno na długo pozostaną w pamięci uczestników.

Bolec.Info - zdjęcie
Wypowiedz się:
Jeśli zostawisz to pole puste przypiszemy Ci losową ksywę.
Publikacja czyichś danych osobowych bez zezwolenia czy użycie zwrotów obraźliwych podlega odpowiedzialności karnej i będzie skutkować przekazaniem danych publikującego organom ścigania.
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Bolec.Info nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii i wypowiedzi, a osoba zamieszczająca wypowiedź może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i cywilną. Bolec.Info zastrzega sobie prawo do moderowania wszystkich opublikowanych wypowiedzi, jednak nie bierze na siebie takiego obowiązku. Pamiętaj, że dodając zdjęcie deklarujesz, że jesteś jego autorem i przekazujesz Wydawcy Bolec.Info prawa do jego publikacji i udostępniania. Umieszczając cudze zdjęcia możesz złamać prawo autorskie. Bolec.Info nie ponosi odpowiedzialności za publikowane zdjęcia.
Daj nam Cynk - zgarnij nagrodę!

Byłeś świadkiem jakiegoś wypadku lub innego zdarzenia? Wiesz coś, o czym my nie wiemy albo jeszcze nie napisaliśmy? Daj nam znać i zgłoś swój temat!

Wypełnij formularz lub wyślij pod adres: [email protected].

Kontakt telefoniczny z Redakcją Bolec.Info: +48 693 375 790 (przez całą dobę).