Portal nr 1 w powiecie bolesławieckim
BolecFORUM Nowy temat
Nasz patronat
6 listopada 2015r. godz. 09:46, odsłon: 5015, Bolec.Info/

Bolesławiec znów rusza na morze!

Już w sobotę w Genui załoga z II Prywatnego Gimnazjum wsiada na żaglowiec "POGORIA" i rusza w rejs.
Uczniowie na Pogorii
Uczniowie na Pogorii (fot. Prywatne Gimnazjum)
- Planujemy płynąć do portów włoskich i francuskich - mówią organizatorzy wyjazdu. - Przed dwoma laty uznaliśmy, że Bolesławiec musi uczcić 200 lecie zesłania Napoleona na Elbę. W rocznicę pojawiliśmy się na Elbie. Oprócz naszej załogi pojawiło się również sześć innych jachtów z Bolesławca, razem ponad 100 osób. A wszystko dlatego, że Napoleonowi towarzyszyło 100 polskich szwoleżerów. Nie mogliśmy takiej rocznicy zostawić bez Polaków.

Teraz chcemy Dzień Niepodległości spędzić "W ziemi włoskiej" Kontynuując Napoleońskie klimaty chcemy "z ziemi włoskiej do Polski" po drodze odwiedzając Francję. Jeśli pogoda pozwoli odwiedzimy też wyspę Korsykę , miejsce urodzin Napoleona. Trzeba i tam pozostawić ślad Bolesławca.

Jest to tylko rama rejsu, najważniejsze będzie wychowanie morskie młodzieży z II Prywatnego Gimnazjum. Żeglowanie pod żaglami i na silniku, sterowanie żaglowcem, nawigowanie, praca przy żaglach - nieraz na wysokości kilku pięter.

Ponieważ nasza szkoła jest także Bolesławiecką Szkołą Filmową, to nie obejdzie się bez nakręcenia kilku filmów z pobytu. Bierzemy ze sobą sprzęt pozwalający nakręcić ujęcia w doskonałej rozdzielczości z poziomu pokładu, jak i z góry. Spróbujemy nadawać transmisje on line w telewizji i w internecie. Na portalu Bolec.Info publikowane będą informacje z wyprawy "na bieżąco". Zainteresowani mogą obejrzeć nasze filmy w sieci.

Nie są to jedyne żeglarskie działania. Jesteśmy szkołą żeglarską, każda klasa jest jednocześnie Harcerską Drużyną Żeglarską, a od pierwszego weekendu w szkole uczniowie są zaznajamiani z żeglarstwem. Po pierwszej klasie jadą na obóz żeglarski 3 -tygodniowy, gdzie część z nich zdaje egzamin na żeglarza jachtowego. W II klasie na tydzień uczniowie jadą na rejs na Mazury. W 2014 roku pływaliśmy na "Pogorii". Film z tego rejsu do obejrzenia na YouTube.

Oprócz tego rejsu mamy już odbyte 2 rejsy w Chorwacji i 2 na Bałtyku oraz 10 na Mazurach. Od pierwszej klasy uczniowie mają lekcje pływania na basenie. Na tyle dobrze pływamy, że odkąd istnieje szkoła, nigdy nie zajęliśmy niższego miejsca w sztafetach pływackich 10x50 m kat. chłopców oraz kat. dziewcząt, niż II w powiecie. O tyle jest to wspaniały wynik, że w naszej szkole jest 65 uczniów , a pływa w zawodach dwudziestu.

Bolesławiec znów rusza na morze!

10247
#TA nieaktywny
6 listopada 2015r. o 22:31
~XXX napisał(a): Zanim wyśmiejesz dobrze przeczytaj, Genua to takie miasto we Włoszech:) Ty własnie przegapiłeś ten temat na geografii, a ci uczniowie poznali dużo ciekawsze i mądrzejsze nazwy dzięki takim podróżom. Znasz aforyzm, że podróże kształcą?A więc właśnie....

Zanim skomentujesz, to wiedz, że pierwotnie w leadzie było słowo Geniu.
Zgłoś do moderacji Odpowiedz
Wypowiedz się:
Jeśli zostawisz to pole puste przypiszemy Ci losową ksywę.
Publikacja czyichś danych osobowych bez zezwolenia czy użycie zwrotów obraźliwych podlega odpowiedzialności karnej i będzie skutkować przekazaniem danych publikującego organom ścigania.
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Bolec.Info nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii i wypowiedzi, a osoba zamieszczająca wypowiedź może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i cywilną. Bolec.Info zastrzega sobie prawo do moderowania wszystkich opublikowanych wypowiedzi, jednak nie bierze na siebie takiego obowiązku. Pamiętaj, że dodając zdjęcie deklarujesz, że jesteś jego autorem i przekazujesz Wydawcy Bolec.Info prawa do jego publikacji i udostępniania. Umieszczając cudze zdjęcia możesz złamać prawo autorskie. Bolec.Info nie ponosi odpowiedzialności za publikowane zdjęcia.
Daj nam Cynk - zgarnij nagrodę!

Byłeś świadkiem jakiegoś wypadku lub innego zdarzenia? Wiesz coś, o czym my nie wiemy albo jeszcze nie napisaliśmy? Daj nam znać i zgłoś swój temat!

Wypełnij formularz lub wyślij pod adres: [email protected].

Kontakt telefoniczny z Redakcją Bolec.Info: +48 693 375 790 (przez całą dobę).