Portal nr 1 w powiecie bolesławieckim
REKLAMA Wojciech Smoliński
BolecFORUM Nowy temat
Tylko na Bolcu
23 czerwca 2019r. godz. 09:09, odsłon: 10834, Bolec.info

Postawię burmistrzowi niepasteryzowane

Skutecznie i Razem z burmistrzem możemy zrobić więcej.
Łukasz Izydorczyk Przewodniczący Rady Miejskiej w Nowogrodźcu
Łukasz Izydorczyk Przewodniczący Rady Miejskiej w Nowogrodźcu (fot. Kazimierz Marczewski)

Po przeprowadzeniu wywiadu z burmistrzem Nowogrodźca Robertem Relichem, zaprosiliśmy do naszej redakcji Przewodniczącego Rady Miejskiej w Nowogrodźcu Łukasza Izydorczyka i przeprowadziliśmy z mim krótką dyskusję na takich samych zasadach jak z burmistrzem. Poniżej prezentujemy tą rozmowę.

Dlaczego Rada Miejska w Nowogrodźcu skłania się do nie udzielenia absolutorium burmistrzowi za rok 2018?

Absolutorium jest oceną działalności finansowej i realizacji uchwały budżetowej przyjętej rok wcześniej przez radę ubiegłej kadencji. Oceniamy wykonanie budżetu, którego nie uchwalaliśmy.

Przecież założony budżet dla gminy Nowogrodziec na rok 2018 został wykonany zgodnie z planem. Zatem o co tu chodzi?

Trudno nie wykonać budżetu, który samemu się zaplanowało. Komisja Rewizyjna  Rady Miejskiej negatywnie oceniła nagromadzenie inwestycji w roku wyborczym. A przede wszystkim chodziło im  zasadność realizacji niektórych z nich. Komisja wystąpiła do Rady z wnioskiem o nie udzielenie absolutorium burmistrzowi Nowogrodźca za rok 2018.

 Wie Pan, że Regionalna Izba Obrachunkowa negatywnie oceniła ten wniosek. I co według Pana zrobi teraz Rada Miejska?

Rada Miejska szczegółowo zapozna się z  opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej i podejmie stosowną decyzję. Jaką decyzje to okaże się na sesji w poniedziałek. Opinię RIO na pewno weźmiemy pod uwagę, ale do rady ostatecznie należy podjęcie uchwały.

Czyli sprawa absolutorium nie jeszcze przesądzona?

Dopóki nie odbyło się głosowanie to można tak powiedzieć.

A jakie jest w tej sprawie Pana osobiste stanowisko?

Ja widzę to z dwóch perspektyw: jako przewodniczący rady i jako mieszkaniec Nowogrodźca

Bolec.Info - zdjęcie

To proszę zaprezentować te dwa punkty widzenia.

Jako mieszkaniec Nowogrodźca uważam, że inwestycje które zostały wykonywane skupiają się w większości na Nowogrodźcu, np. remont czerwonego kościoła na salę widowiskową, termomodernizacja ośrodka zdrowia, budowa nowych mieszkań socjalnych przy ul. Jodłowej i mieszkania socjalne po dawnym Verytas-ie, remont starego szpitala z przeznaczeniem na dom społeczny i rehabilitację. Te inwestycje oczywiście mnie cieszą ale...

jako przewodniczący rady nie zapominam o innych miejscowościach gminy. Stwierdzam, że burmistrz zapomniał jeżeli chodzi o inwestycje o reszcie gminy.

Dlaczego miałby to zrobić?

Nie wiem, ale zapomniał. Tak również sądzi o tym wielu mieszkańców gminy.

Nie do końca się z Panem zgadzam, słyszałem o rozpoczęciu budowy kanalizacji w Wykrotach?

Ta inwestycja była  zaplanowana, ale  dopiero w tym roku zaczęliśmy kanalizować jedną z największych miejscowości w gminie. Niech pan zwróci uwagę na stan dróg w Wykrotach. Wykroty swoje tereny przeznaczyły na Specjalną Strefę Ekonomiczną i dlatego powinny być priorytetowo traktowane. W Gościszowie też nie jest najlepiej.

Nie mogę do końca zrozumieć, dlaczego opinia Pana czy Komisji Rewizyjnej  o działalności burmistrza jest negatywna?

Zadał pan trudne pytanie, tutaj dochodzimy do sedna sprawy. Od początku kadencji burmistrz deklaruje, że jest otwarty na współpracę od pierwszego dnia kadencji z Radą Miejską, a czyny świadczą o czymś innym

Jakie czyny?

Zaproponowałem burmistrzowi robocze spotkania przedstawicieli obu klubów, przewodniczącego Rady Miejskiej i burmistrza, aby omawiać sprawy do załatwienia na bieżąco. Burmistrz odmówił bo twierdził, że nie widzi potrzeby.

Może dlatego, że rada obniżyła mu uposażenie?

Rada Miejska  nie obniżyła burmistrzowi pensji tylko określiła nowe uposażenie, na nową kadencję. Osobiście uważam że zasady wynagradzania wójtów burmistrzów, są złe. Burmistrzowie takich miejscowości Nowogrodziec zarabiają niewiele mniej niż np. prezydent Wrocławia.

A tak szczerze, czy decyzja o niższym uposażeniu burmistrza była dobra?

Moim zdaniem ta decyzja powinna bardziej motywować burmistrza do lepszej współpracy z radą.

A tymczasem burmistrz i rada zajmują się wypasaniem koni na boisku.Bolec.Info - zdjęcie

Jakich koni?

Radni skupieni w klubie Dobro i Pokój zarzucili  radnej z klubu Skutecznie i  Razem, że pasie konie na terenach należących do gminy. Sęk w tym, że ta radna, po pierwsze  nie ma koni,  a po drugie nie prowadzi działalności gospodarczej. Poświęciliśmy dużo pracy, że to tym radnym i burmistrzowi wyjaśnić.

Z drugiej strony Komisja Rewizyjna zarzuca burmistrzowi, że nie zrobił piłkochwytów?

Piłkochwyty i ogródki piwne były najmniej istotnymi wnioskami radnych i nie chcę się do tych drobnostek odnosić. To z premedytacją  uwypuklił burmistrz w wywiadzie z bolec.info.

Ale piwo z burmistrzem Pan by wypił?

Z chęcią postawię burmistrzowi nawet niepasteryzowane.

Czy zapoznał się Pan z wywiadem burmistrza z bolec.info?

Tak, ale nie zgadzam się z wielu jego tezami.

Co najbardziej się Panu nie podoba?

Burmistrz uważa, że radni klubu opozycyjnego Razem i Skuteczni są sfrustrowani. Według mnie to burmistrz jest sfrustrowany i zestresowany.  Nie może pogodzić się z tym, że teraz nie jest w stanie kierować niezależnym organem jakim jest Rada Miejska.  Robił to przecież przez trzy kadencje czyli 12 lat. Zapomniał co to znaczy współpraca. Uważa, że zawsze ma racje.

A tymczasem jak każdy popełnia błędy. Tkwi w tych błędach  i nie wyciąga z tego wniosków.

Zamiast współpracować i działać wspólnie z Radą Miejską burmistrz skupia się na walce z radnymi opozycyjnymi. A przecież w najbliższym czasie stoją przed nami duże wyzwania i trzeba dynamicznie rozwijać gminę. Realizować pomysły naszych mieszkańców i wykorzystywać ich chęć do pracy i aktywność

Czy myśli pan o radnym Sudole, któremu burmistrz sugerował aby pracował na rzecz gminy społecznie?

To typowa, czysta złośliwość burmistrza. Nie będę tego komentował.

Wróćmy jeszcze do działalności burmistrza. Burmistrz wywalczył dużą kasę od przedsiębiorców ze strefy, za podatek od nieruchomości, to ponad 20 milionów złotych?

Cieszy mnie fakt dodatkowych wpływów do budżetu, jednak odnoszę™ wrażenie, że sukces burmistrza ma też swoje ciemne strony™. Przez wieloletnią… walkę™ w są…dach, opartych… nawet o Brukselę™, strefa i gmina stracił‚a wiele na wizerunku. W ostatnich latach w naszej okolicy dynamiczniej niż nasza rozwiją się strefy w Bolesławcu czy w Gminie Gromadka. My zostaliśmy daleko w tyle.

Nie zgadzam się™ też z tezą…, że zwalniają…c inwestorów z podatku od nieruchomości, wcześniejsi radni spowodowali że Gmina straciła dochody a strefa nie przyczyni‚a się™ do rozwoju Gminy.

Cały czas powtarzam, że Gmina to nie słupki i konta w banku, to wspólnota mieszkańców, pracująca dla dobra gminy razem i skutecznie z lokalną władzą.

20 lat temu największym problemem dla mieszkańców gminy nie był‚y dziury w drodze tylko ogromne bezrobocie. I tamta rada współpracując z burmistrzem  Szczerbieniem postąpiła słusznie powołując Specjalną Strefę Ekonomiczną w Wykrotach, na warunkach jakie wtedy były atrakcyjne dla inwestorów.

Ale to, że do tej pory nie ma dobrego dojazdu do strefy z gminy Nowogrodziec obciąża lokalne władze.

 Wróćmy jednak do absolutorium. Czy bierze Pan pod uwagę taki scenariusz: Burmistrz nie dostanie absolutorium. Rada Miejska przeprowadza referendum odwołujące burmistrza. Jeżeli tak to kiedy?Bolec.Info - zdjęcie

Nie mam takich planów, w październiku ubiegłego roku mieszkańcy Gminy, w wolnych wyborach demokratycznych, zadecydowali kto będzie burmistrzem i kto ma  rządzić gminą.  My to szanujemy. Mam nadzieję, że burmistrz zrobi to samo i uzna wreszcie, że radnych opozycyjnych wybrali także mieszkańcy gminy i, że jest to niezależny od burmistrza organ.

Burmistrz dostanie absolutorium tak czy nie?

Ta decyzja należy do Rady Miejskiej. Zobaczymy w poniedziałek 24 czerwca.

Widział pan ulotkę, której treść prawdopodobnie Pana, jeszcze przed sesją absolutoryjną ma  dyskryminować?

Tak widziałem, nie wiem kto zrobił, chociaż domyślam się. Ta akcja jest poniżej wszelkiej  krytyki. To ujawniona frustracja moich przeciwników politycznych. Ja do takiego poziomu nigdy się nie zniżę.

Wnioski na koniec wywiadu:

Jak na dłoni widać brak współpracy ze strony burmistrza i jego ludzi z Radą Miejską, szczególnie z klubem opozycyjnym, rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji szkodzi gminie.

Skutecznie i razem z burmistrzem możemy zrobić więcej. Jesteśmy otwarci na współpracę.

Dziękuję za rozmowę

Dziękuję

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Postawię burmistrzowi niepasteryzowane

~~Srebrnobiały Hebe niezalogowany
24 czerwca 2019r. o 12:47
~~Srebrnobiały Ubiorek napisał(a): Bardzo dobrze zrobił Bolec.Info prezentując dwie strony niepotrzebnego nikomu sporu. Wybór należy do radnych i mieszkańców.


Słuchaj mądralo :
poeta, prawnik, dziennikarz, policjant, kobieta i ci wszyscy, których narzędziem pracy jest SŁOWO, tak przedstawi ci rzeczywistość, że sam uwierzysz w to , że jesteś wielki lub mały, mądry lub głupi.
Jeżeli dopatrujesz się prawdy w dziennikarskich materiałach to już jesteś stracony. Jak nie zaangażujesz mózgu do czytania rewelacji dziennikarskich to będziesz tylko narzędziem propagandy a na końcu ofiarą lub pośmiewiskiem.
Jeszcze do tych com uważają, że jedymi krytykami poczynań burmistrza są tzw. lechosławicze to się jedynie pocieszasz a im zadajesz popularności.
Zgłoś do moderacji Odpowiedz
~~Jasnoczerwona Kolendra niezalogowany
24 czerwca 2019r. o 16:52
~~Srebrnobiały Hebe napisał(a):
~~Srebrnobiały Ubiorek napisał(a): Bardzo dobrze zrobił Bolec.Info prezentując dwie strony niepotrzebnego nikomu sporu. Wybór należy do radnych i mieszkańców.


Słuchaj mądralo :
poeta, prawnik, dziennikarz, policjant, kobieta i ci wszyscy, których narzędziem pracy jest SŁOWO, tak przedstawi ci rzeczywistość, że sam uwierzysz w to , że jesteś wielki lub mały, mądry lub głupi.
Jeżeli dopatrujesz się prawdy w dziennikarskich materiałach to już jesteś stracony. Jak nie zaangażujesz mózgu do czytania rewelacji dziennikarskich to będziesz tylko narzędziem propagandy a na końcu ofiarą lub pośmiewiskiem.
Jeszcze do tych com uważają, że jedymi krytykami poczynań burmistrza są tzw. lechosławicze to się jedynie pocieszasz a im zadajesz popularności.


No dobra a co o tym sporze sądzi kościół ? Ludzie prawi i sprawiedliwi ,którym obca jest polityka .

Robert podsypuje ziarna czarnym ? ,popierają go ?
Zgłoś do moderacji Odpowiedz
~~Rumiana Dalia niezalogowany
24 czerwca 2019r. o 20:49
dlaczego bolec info usuwa komentarze, a zostawia tylko te które szkdza Relichowi ?
Zgłoś do moderacji Odpowiedz
Wypowiedz się:
Jeśli zostawisz to pole puste przypiszemy Ci losową ksywę.
Publikacja czyichś danych osobowych bez zezwolenia czy użycie zwrotów obraźliwych podlega odpowiedzialności karnej i będzie skutkować przekazaniem danych publikującego organom ścigania.
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Bolec.Info nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii i wypowiedzi, a osoba zamieszczająca wypowiedź może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i cywilną. Bolec.Info zastrzega sobie prawo do moderowania wszystkich opublikowanych wypowiedzi, jednak nie bierze na siebie takiego obowiązku. Pamiętaj, że dodając zdjęcie deklarujesz, że jesteś jego autorem i przekazujesz Wydawcy Bolec.Info prawa do jego publikacji i udostępniania. Umieszczając cudze zdjęcia możesz złamać prawo autorskie. Bolec.Info nie ponosi odpowiedzialności za publikowane zdjęcia.
Daj nam Cynk - zgarnij nagrodę!

Byłeś świadkiem jakiegoś wypadku lub innego zdarzenia? Wiesz coś, o czym my nie wiemy albo jeszcze nie napisaliśmy? Daj nam znać i zgłoś swój temat!

Wypełnij formularz lub wyślij pod adres: [email protected].

Kontakt telefoniczny z Redakcją Bolec.Info: +48 693 375 790 (przez całą dobę).

REKLAMA Marek Obrębalski
REKLAMA 1,5% podatku dla Klekusiowo
REKLAMA Marek Obrębalski
REKLAMA 1,5% podatku dla Klekusiowo