Portal nr 1 w powiecie bolesławieckim
REKLAMA Dni otwarte w Ultima
REKLAMA Bricomarche zaprasza
BolecFORUM Nowy temat
Wróć do komentowanego artykułu:
Orszak Trzech Króli w Bolesławcu
211
skorn
4 stycznia 2015r. o 16:11
falco napisał(a): szanujący się antyklerykał-a za takiego się uważam :D -ma daleko w tyle bigosy serwowane przez ''sukienkowych'' :D

A serwowane przez gejów? Myślisz, że lepiej smakują? ; )

<i>
Zgłoś do moderacji Odpowiedz
~ niezalogowany
4 stycznia 2015r. o 16:43
~ napisał(a):
~bbb napisał(a): Chrześcijanie nie żywili wątpliwości, iż rzeczą słuszną jest zastąpić święto pogańskie autentycznym świętem ku czci Chrystusa.
Czyż prorok Malachiasz (M 13,20) nie zapowiadał Go jako „Słońca sprawiedliwości”? Czyż Ewangelista (J 1,9) nie nazywa Go „Światłością prawdziwą, która oświeca każdego człowieka na ten świat przychodzącego”? Czyż starcowi Symeonowi (Łk 2,32) nie objawił się On jako „Światło na oświecenie narodów”? Czyż wreszcie On sam (J 8,12) nie mówił o sobie, że jest „Światłością świata i że kto idzie za Nim, nie będzie chodził w ciemności”? Dzień, w którym sama natura zwraca nasze myśli ku zwycięstwu światła nad ciemnością, należy szczególnie do Chrystusa, który przyszedł do nas jako Światło, rozjaśniające ciemności ziemi (Iz 60,1—3) i wyzwalające ze śmierci duchowej (Ef 5,14).

Ależ proszę księdza, co też ksiądz wypisuje?
Powoływać się na ewangelie? A kiedy one powstały? Najwcześniejsza Marka powstała około roku 70 (40 lat po śmierci Chrystusa), ostatnia Jana około roku 110 (70! lat po Chrystusie). Ewangelie te są w zdecydowanej większości sprzeczne ze sobą oraz im później pisana ewangelia tym większe cuda przedstawia...

To może podam dla "równowagi" coś takiego:
Chrześcijańska opowieść o Bożym Narodzeniu jest nam wszystkim tak
dobrze znana, iż wielu sądzi, że znajduje się ona we wszystkich ewangeliach. A
tymczasem czytamy o tym jedynie u Łukasza. I Łukasz opiera się, spisując ją, po części na materiale starotestamentowym, po części zaś — i przede wszystkim - na materiale pogańskim. Dopiero niedawno teologowie wykazali ponownie,
jak silny jest właśnie pogański wpływ na Łukaszową legendę:
1. Nieco sentymentalny obraz podróżującej matki, która nie ma gdzie urodzić dziecka. Każdy grecki czytelnik pomyśli tu o matce Apollina, która też nie znajdowała odpowiedniego miejsca na poród i którą poeci przedstawiają w podobny sposób.
2. Tak jak u Kallimacha dziecię Zeus jest w powijakach, a dziecię Dionizos leży
w koszu do przesiewania zboża, tak u Łukasza zawinięte w pieluszki Dzieciątko
Jezus leży w żłobku.
3. Bukoliczna opowieść o pasterzach jest niemalże
całkowicie zgodna treściowo z opowiadaniami dotyczącymi narodzin Cyrusa i
Romulusa; występuje również, jak się zdaje, w historiach dzieciństwa Mitry.
Odbiega natomiast od starotestamentowych opowieści o pasterzach, w których
brak istotnego elementu, jakim jest pozdrowienie boskiego dziecięcia.
4. Nagłe pojawienie się światła w nocy jest zgodne z nastrojem misteriów. « W środku nocy ujrzałem blask promieniejącego Słońca» — czytamy w relacji o święcie Izydy.
5. Z misteriów wywodzi się zawołanie: « Dzisiaj narodził się wam
zbawca!» Okrzyk radości hierofantów z Eleusis brzmi: « Pani porodziła święte
dzieci'!»; podczas wzorowanego na tych obrzędach aleksandryjskiego święta
Ajona słychać słowa: « Dzisiaj, w tej godzinie, dziewica porodziła Ajona», a
także te oto: « Dziewica porodziła — pojawia się światło» W przypadku
Ozyrysa owo zawołanie brzmi: « Pan wszechrzeczy zbliża się do światła (...),
narodził się wielki król i dobroczyńca, Ozyrys», a w kulcie władców: « Narodził
się wam król (...) i nazwany został Charilaosem, wszyscy bowiem wielce się
uradowali.
6. Z nabożnej czci okazywanej władcom wywodzą się takie słowa,
jak: «rozgłaszać wielką radość», «zbawiciel», «całemu ludowi».
7. Rozgłaszanie wielkiej radości przy okazji narodzin zbawcy to motyw powtarzalny się w dziejach religii, tyle że nie wiemy, czy jego początkiem był śmiech niebios i światów przy narodzinach Buddy, czy była nim kosmiczna radość za sprawą Zaratustry, albo też i jedno, i drugie jest pochodzenia helleńskiego. Niewykluczone, że Łukasz czerpał z tego samego źródła helleńskiego, co Wergiliusz, gdy pisał czwartą eklogę.
8. Zastępy niebieskie u Łukasza wywodzą się z wyobrażeń starotestamentowych, ale przypominają też przebranych za żołnierzy kuretów i
korybantów dokoła kołyski Zeusa, bądź wojska skupione wokół młodego
Dionizosa".
Powracające w ewangeliach wyobrażenia o Ajonie, o narodzinach, były
zatem dobrze znane w świecie przedchrześcijańskim, świadczą o tym również
wielokrotnie interpretowane naukowo Rozmowy o religii na dworze Sasanidów:
„O Pani — rozbrzmiewał głos — wielki Helios posłał mnie do ciebie jako
zwiastuna poczęcia, którego dokona on w twym łonie.. .Zostaniesz matką...
dzieciątka, którego imię « Początek i Koniec»". Sławna czwarta ekloga
Wergiliusza, napisana w 40 roku przed naszą erą, też zapowiada narodziny
chłopca, który ma być posłany z nieba na Ziemię i przynieść jej upragniony
pokój. „Nadszedł kres" — czytamy w tym poetyckim utworze. „Apollo panuje
już jako król... Na świat przychodzi syn najwyższego Boga". Podobnie pisze
Paweł: „Gdy jednak nadeszła pełnia czasu, zesłał Bóg Syna swego (.. .)". A w
ewangelii Marka czytamy: „Czas się wypełnił i bliskie jest królestwo Boże"





Wszystko to razem podania i mity funta kłaków nie warte.Biedacy nie radzili sobie z uciskiem przez rządzących to i wymyślali co się da ,no i "narodził sie ten co sobie go wymyślili ,ten co ich wybawi od ucisku ,no i oczywiście wsród biedaków ' ,bo bogaci nie czuli takiej potrzeby,nie czują po dziś dzień a biedacy wciąż czekają aż ich mrzonki się spełnią,choć przecież widzą i wiedzą ,że nic się nie zmieniło ,choć się im co roku rodzi ten zbawiciel ,ludzie jacy byli tacy są i zawsze bogaci rządzą i są bezkarni a biedota piszczy i nic nie znaczy ,choć ma "zbawiciela".
Zgłoś do moderacji Odpowiedz
2900
#falco nieaktywny
4 stycznia 2015r. o 19:45
skorn napisał(a):
falco napisał(a): szanujący się antyklerykał-a za takiego się uważam :D -ma daleko w tyle bigosy serwowane przez ''sukienkowych'' :D

A serwowane przez gejów? Myślisz, że lepiej smakują? ; )


kto wie?...też nie próbowałem :D a do Słupska się nie wybieram :)

"bierz życie z każdym oddechem..."
Zgłoś do moderacji Odpowiedz
~ niezalogowany
4 stycznia 2015r. o 22:38
Nigdy nie było żadnych 3 króli! Poczytajcie biblię jeśli wam się zechce. A zresztą może lepiej nie. :P
Zgłoś do moderacji Odpowiedz
~ niezalogowany
4 stycznia 2015r. o 23:44
~ napisał(a): Nigdy nie było żadnych 3 króli! Poczytajcie biblię jeśli wam się zechce. A zresztą może lepiej nie. :P




W cuda wierzysz? Kto ci Biblię przeczyta? Jeżeli by nawet ktoś się targnął ,to i tak po pięciu wersach sobie daruje,a właściwie lepiej niech nie czytają bo jak by przeczytali to by się im katolicki "ład" posypał i pogubili by się jako "barankowie".Chociaż obstawiam opcję ,że nic 'nie zajarzą" tak czy siak ".Ament" ;)
Zgłoś do moderacji Odpowiedz
2900
#falco nieaktywny
5 stycznia 2015r. o 7:13
jak to nie było?
chcesz powiedzieć że ''księciunie'' kłamią ?
nie może być!!!!! :D

"bierz życie z każdym oddechem..."
Zgłoś do moderacji Odpowiedz
~ niezalogowany
5 stycznia 2015r. o 10:02

chcesz powiedzieć że ''księciunie'' kłamią ?
nie może być!!!!! :D

a żydzi nie kłamią? Wyciągają kasę... No i więcej tolerancji, bo jak twoi robią jakieś obrządki to nic nie kwękasz a jak inni to ci coś nie pasuje... masz jakieś problemy z dzieciństwa ?? ;(
Zgłoś do moderacji Odpowiedz
~Piotr niezalogowany
5 stycznia 2015r. o 10:49
Takich postaci jak owi królowie nigdy nie było. To kwestia symbolu i tradycji. Nie mam nic przeciw niech sobie chodzą i robią orszaki. Kto chce to idzie. Tylko nie mieszajmy w to polityki i pieniędzy miejskich. Jeśli to ma być przy okazji reklama polityków to jestem przeciw. Nie mieszajmy polityki i religii. To ma być przeżycie duchowe.
Zgłoś do moderacji Odpowiedz
Wypowiedz się:
Jeśli zostawisz to pole puste przypiszemy Ci losową ksywę.
Publikacja czyichś danych osobowych bez zezwolenia czy użycie zwrotów obraźliwych podlega odpowiedzialności karnej i będzie skutkować przekazaniem danych publikującego organom ścigania.
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Bolec.Info nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii i wypowiedzi, a osoba zamieszczająca wypowiedź może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i cywilną. Bolec.Info zastrzega sobie prawo do moderowania wszystkich opublikowanych wypowiedzi, jednak nie bierze na siebie takiego obowiązku. Pamiętaj, że dodając zdjęcie deklarujesz, że jesteś jego autorem i przekazujesz Wydawcy Bolec.Info prawa do jego publikacji i udostępniania. Umieszczając cudze zdjęcia możesz złamać prawo autorskie. Bolec.Info nie ponosi odpowiedzialności za publikowane zdjęcia.
REKLAMAMrowka zaprasza