Portal nr 1 w powiecie bolesławieckim
BolecFORUM Nowy temat

kopcący diesel

~tede niezalogowany
11 czerwca 2015r. o 13:34
mir.ko ma rację,najpierw niech zrównają płace w Unii a później niech żądają .Fakty są takie że do nas przychodzą wyeksploatowane auta z zachodu bo Polaka na porządne auto nie stać chyba że kradnie albo bierze łapówki.A w temacie diesli rzeczywiście powinno być jakieś ograniczenie na przykład maksymalny wiek auta na ropę 20 lat i amen. !!
Zgłoś do moderacji Odpowiedz
~ niezalogowany
11 czerwca 2015r. o 13:41
~ napisał(a):
~ napisał(a): kiedyś trampki,wartdzwięgi.poldki itp śmigały i nikt sie nie przejmował spalinami a dzisiaj? przesada


tylko ile kiedyś ich było, a teraz? Naprawdę jesteśmy daleko w tyle za zachodem europy, zarówno z ekologią, stażem samochodów jak i kulturą co niektórych wypowiedzi, typu "pozwólcie mi jeździć czym chcę".
ostatnio pokazywali w tv stawki OC u nas i w UK. Gdyby u nas też takie były, zwłaszcza dla tych najmłodszych stażem, to i mniej samochodów by było, mniej smrodów tych najtańszych tdi-ków (bo to najczęściej chyba kupowany samochód przez takich właśnie młodych stażem) i żyli byśmy zdrowiej.

Na zachodzie korzystają z rowerów komunikacji miejskiej, a u nas każdy kupi sobie starego diesla i jedzie. Czy powinni zabronić jazdy starszymi niż 2005, nie koniecznie, bo taki wolnossący starszy nawet niż 1995 może być czystszy od zajechanego np. poflotowego focusa z 2010r. Może powinni zabierać dowody takim które te normy przekraczają, które nadmiernie kopcą, lub tym co DPFy wycinają. Ale nie same dowody za pokwitowaniem, tylko razem z tablicami i na lawetę a zakazem jazdy do momentu uregulowania emisji spali, bądź montażu takiego filtra. Potem bardzo dokładna kontrola i niech jedzie. Tylko z tymi badaniami jest niestety tak, że nikt tego nie kontroluje, i nawet największy złom dostanie ten przegląd.

Z zakazem wjazdu do centrów miast powinno być tak jak to niemcy mają, uważam to za dość skuteczny sposób na ograniczenie zanieczyszczeń i smrodów w centrach miast.

Ogólnie to dyskusja podobna do tej z paleniem w miejscach publicznych, np. na przystanku. Palacz powie że ograniczają jego prawa, niepalący też to powie gdy będzie musiał wdychać te dymki (prawo do czystego powietrza). Tylko przy pełnej wolności niepalący palącemu krzywdy nie robi, natomiast palacz truje tego co nie pali. Wniosek jest oczywisty.

Dlaczego zatem ja mam uciekać bo tu smrodzą, skoro ja nikomu krzywdy nie robię.



a kominy fabryk ,ciepłowni itp nie smrodzą,co z tego że aut nie będzie jak smród i tak zostanie,
Zgłoś do moderacji Odpowiedz
~ niezalogowany
11 czerwca 2015r. o 14:02
~ napisał(a):
~ napisał(a):
~ napisał(a): kiedyś trampki,wartdzwięgi.poldki itp śmigały i nikt sie nie przejmował spalinami a dzisiaj? przesada


tylko ile kiedyś ich było, a teraz? Naprawdę jesteśmy daleko w tyle za zachodem europy, zarówno z ekologią, stażem samochodów jak i kulturą co niektórych wypowiedzi, typu "pozwólcie mi jeździć czym chcę".
ostatnio pokazywali w tv stawki OC u nas i w UK. Gdyby u nas też takie były, zwłaszcza dla tych najmłodszych stażem, to i mniej samochodów by było, mniej smrodów tych najtańszych tdi-ków (bo to najczęściej chyba kupowany samochód przez takich właśnie młodych stażem) i żyli byśmy zdrowiej.

TO WŁAŚNIE JEST CZŁOWIEK KTÓREMU NIKT ,NIGDY NIE DOGODZI.JAK BYŚ DOSTAŁ WŁASNĄ PLANETĘ GDZIE NIKT BY CI NIE PRZESZKADZAŁ W ŻYCIU TO BYŚ SIĘ DO BAKTERII CZEPIŁ ŻE SĄ TLENOWE A NIE BEZTLENOWE :p :p :p

Na zachodzie korzystają z rowerów komunikacji miejskiej, a u nas każdy kupi sobie starego diesla i jedzie. Czy powinni zabronić jazdy starszymi niż 2005, nie koniecznie, bo taki wolnossący starszy nawet niż 1995 może być czystszy od zajechanego np. poflotowego focusa z 2010r. Może powinni zabierać dowody takim które te normy przekraczają, które nadmiernie kopcą, lub tym co DPFy wycinają. Ale nie same dowody za pokwitowaniem, tylko razem z tablicami i na lawetę a zakazem jazdy do momentu uregulowania emisji spali, bądź montażu takiego filtra. Potem bardzo dokładna kontrola i niech jedzie. Tylko z tymi badaniami jest niestety tak, że nikt tego nie kontroluje, i nawet największy złom dostanie ten przegląd.

Z zakazem wjazdu do centrów miast powinno być tak jak to niemcy mają, uważam to za dość skuteczny sposób na ograniczenie zanieczyszczeń i smrodów w centrach miast.

Ogólnie to dyskusja podobna do tej z paleniem w miejscach publicznych, np. na przystanku. Palacz powie że ograniczają jego prawa, niepalący też to powie gdy będzie musiał wdychać te dymki (prawo do czystego powietrza). Tylko przy pełnej wolności niepalący palącemu krzywdy nie robi, natomiast palacz truje tego co nie pali. Wniosek jest oczywisty.

Dlaczego zatem ja mam uciekać bo tu smrodzą, skoro ja nikomu krzywdy nie robię.



a kominy fabryk ,ciepłowni itp nie smrodzą,co z tego że aut nie będzie jak smród i tak zostanie,
:D :D :D
Zgłoś do moderacji Odpowiedz
~bolo niezalogowany
11 czerwca 2015r. o 14:24
~tede napisał(a): A w temacie diesli rzeczywiście powinno być jakieś ograniczenie na przykład maksymalny wiek auta na ropę 20 lat i amen. !!


Chyba sobie żartujesz. Ja bym dał 10 lat max.

Poza tym gdzie jest napisane, że jak ktoś mało zarabia, to musi jeździć wiekowym, zajechanym dieslem?
Rozumiem, że takie auta jak np. astra, corsa, megane, golf czy lanos w benzynie, to się dla biednych nie nadają, bo może szpan za mały?
Zgłoś do moderacji Odpowiedz
~ niezalogowany
11 czerwca 2015r. o 17:03
~bolo napisał(a):
~tede napisał(a): A w temacie diesli rzeczywiście powinno być jakieś ograniczenie na przykład maksymalny wiek auta na ropę 20 lat i amen. !!


Chyba sobie żartujesz. Ja bym dał 10 lat max.

Poza tym gdzie jest napisane, że jak ktoś mało zarabia, to musi jeździć wiekowym, zajechanym dieslem?
Rozumiem, że takie auta jak np. astra, corsa, megane, golf czy lanos w benzynie, to się dla biednych nie nadają, bo może szpan za mały?

Buraczku, kradniesz, czy bierzesz łapówki?
Zgłoś do moderacji Odpowiedz
~ niezalogowany
11 czerwca 2015r. o 17:10
~ napisał(a):
~bolo napisał(a):
~tede napisał(a): A w temacie diesli rzeczywiście powinno być jakieś ograniczenie na przykład maksymalny wiek auta na ropę 20 lat i amen. !!


Chyba sobie żartujesz. Ja bym dał 10 lat max.

Poza tym gdzie jest napisane, że jak ktoś mało zarabia, to musi jeździć wiekowym, zajechanym dieslem?
Rozumiem, że takie auta jak np. astra, corsa, megane, golf czy lanos w benzynie, to się dla biednych nie nadają, bo może szpan za mały?

Buraczku, kradniesz, czy bierzesz łapówki?


Cholera go wie :D Nigdzie na świecie nie zabrania sie eksploatacji 10 letnich pojazdów ale nasi Polscy obywatele to by dorożki przywrócili a jak niemcy zaatakują to z procy w nich,z procy :P :P :P
Zgłoś do moderacji Odpowiedz
~ niezalogowany
11 czerwca 2015r. o 22:26
niektórzy powinni mieszkać w Krakowie. Tam się dopiero oddycha. ;)
Zgłoś do moderacji Odpowiedz
315
#mir.ko nieaktywny
11 czerwca 2015r. o 23:11
nie mam pojecia czym komu szkodzi 20 letni diesel, radze poczytać czym szkodzi 70 % krajowych LPG , które są z I i II generacji. dramat jest na każdym polu
Zgłoś do moderacji Odpowiedz
Wypowiedz się:
Jeśli zostawisz to pole puste przypiszemy Ci losową ksywę.
Publikacja czyichś danych osobowych bez zezwolenia czy użycie zwrotów obraźliwych podlega odpowiedzialności karnej i będzie skutkować przekazaniem danych publikującego organom ścigania.
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Bolec.Info nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii i wypowiedzi, a osoba zamieszczająca wypowiedź może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i cywilną. Bolec.Info zastrzega sobie prawo do moderowania wszystkich opublikowanych wypowiedzi, jednak nie bierze na siebie takiego obowiązku. Pamiętaj, że dodając zdjęcie deklarujesz, że jesteś jego autorem i przekazujesz Wydawcy Bolec.Info prawa do jego publikacji i udostępniania. Umieszczając cudze zdjęcia możesz złamać prawo autorskie. Bolec.Info nie ponosi odpowiedzialności za publikowane zdjęcia.