Portal nr 1 w powiecie bolesławieckim
BolecFORUM Nowy temat

11ROCZNICA ??? JAK BYŁO NAPRAWDĘ ???

~~Burawa Krzewuszka niezalogowany
10 kwietnia 2021r. o 14:20
Katastrofie winny jest Jaro.
Piloci ze strachu przed nim lądowali w gęstej mgle bez znajomości terenu przed lotniskiem i bez elektronicznego wspomagania lądowania.
Jakby tam nie wylądowali to wylądowaliby na bruku.
Wina ruskich jest taka że to byli fleje i wszystko było byle jakie.
Ale lądować na lotnisku klasy lotniska w Krzywej to już był szczyt polskiej głupoty.
A antonia czas najwyższy zamknąć w odpowiednim szpitalu.
Zgłoś do moderacji Odpowiedz
11445
PanM
10 kwietnia 2021r. o 14:40
~Białobrązowy Mak napisał(a):
-kapitan Protasiuk nie miał ważnych uprawnień lotniczych, bo nie przechodził kontroli w wyznaczonym czasie. Z całej załogi TU-154 10 kwietnia 2010 r. tylko technik pokładowy miał prawidłowo nadane i ważne uprawnienia do wykonywania lotu. Reszta nie miała prawa polecieć do Smoleńska. Nawigator miał wylatane na TU154 zaledwie 26 godz.
-minimum dla TU-154 na lotnisku w Smoleńsku wynosiło 1000 m widoczność pozioma i 100 m widoczność pionowa. Minimum dla kapitana Protasiuka wynosiło 1800 m w poziomie i 120 m w pionie. Na lotnisku było odpowiednio 400 m i 100 m. Według oceny załogi Jak-40 było zaledwie 200 m w poziomie i 50 m w pionie. O 08:37,01 załoga Jak-40 informuje: „Arek, teraz widać 200”. Załoga TU-154 nie miała prawa lądować w tych warunkach.
-rosyjscy kontrolerzy w Smoleńsku przy pierwszym połączeniu radiowym z TU154 o 8:24,50 informują: "Usłowij dla posadki niet".
-rozmowy z wieżą prowadził kapitan, bo jedynie on znał rosyjski. Rozmowy powinien prowadzić nawigator;
-w kokpicie przez niemal cały czas są osoby postronne, które trzeba uciszać. O 8:15,32 słychać: „Co to jest?”; „Piwko. A ty nie pijesz?”. O 8:21:52 "Cicho tam"; o 8:27,34 „Poszedł kurde stąd”; o 8:32,15 „Dlaczego pasażerowie nie siedzą na swoich miejscach?”; a o 8:33,43: „Wychodzić mi stąd!”. O 8:38,33 „Kur.., przestańcie proszę!”; o 8:38,51 „Ćśś ćśś”;
-załoga lądowała na autopilocie, czego nie powinna była robić na słabo wyposażonym lotnisku (brak systemu ILS);
-samolot podchodził do lądowania za szybko: ok. 300 km/godz. zamiast 265 km/godz.
-samolot zniżał się za szybko: 7 m/s zamiast 4 m/s. O 8:40,13 słychać „Jest 7 metrów” (7 m/s opadania);
-załoga odczytywała wysokość z radiowysokościomierza, zamiast wysokościomierza barycznego (pierwszy pokazuje faktyczną odległość od ziemi; drugi - wysokość nad pasem lotniska);
-załoga nie reagowała na ostrzeżenia "Terrain ahead; PULL UP!";
-załoga podjęła próbę lądowania bez pozwolenia kontrolera, który dał zezwolenie zejścia jedynie do 100 m. O 8:35,22 kontroler mówi „Ot 100 metrow byt’ gotowym k uchodu na wtoroj krug”. I dalej o 8:39,40 pada: „Posadka dopołnitielno”.
-na marginesie: załoga Jaka-40 wylądowała na tym samym lotnisku bez pozwolenia kontrolera, co jest złamaniem podstawowych procedur. Mało tego: załoga zignorowała polecenie kontrolera „Uchodi na wtoroj krug”. Po wylądowaniu Jaka-40 kontroler mówi "mołodcy" (jest zdziwiony, że udało im się wylądować). Pierwszy pilot Jaka-40 por. Artur Wosztyl zachęca do lądowania ("Ogólnie to tu piz.. jest, ale wiesz możecie spróbować, nam się udało”);
-załoga zdawała sobie sprawę, że nie powinni lądować w tych warunkach. O 8:40,08, po pierwszym ostrzeżeniu „Terrain ahead”, drugi pilot mówi: „Mówisz do widzeniaaa!”; a dowódca dodaje: „Niee, ktoś za to beknie!”. „Po-my-sły!” kwituje gen. Błasik. O 8:40,38 słychać „To się nie uda”;
-załoga wyraźnie czekała na decyzję Błasika, Kazany, lub Kaczyńskiego o lądowaniu na lotnisku zapasowym, żeby zdjąć z siebie odpowiedzialność i uniknąć losu kapitana Pietruczuka (vide: lot do Tbilisi i interpelacja posła Karskiego). O 8:26,33 dyr. Kazana mówi: „Będziemy próbować do skutku”; a o 8:30,30: „Na razie nie ma decyzji prezydenta co dalej robimy”;
-za plecami załogi stał ich bezpośredni przełożony, który zachęcał do lądowania. O 8:35,49 generał mówi: "Faktem jest, że my musimy to robić do skutku"; o 8:40,22: "Zmieścisz się, śmiało";
-w momencie uderzenia skrzydłem w brzozę samolot znajdował się ok. 8 m nad ziemią i 1 km od progu pasa. Do tego samolot znajdował się poniżej progu pasa (przed pasem było obniżenie terenu).


Te informacje i nagrania są powszechnie dostępne na YT .
Jednak pisowskie oszołomy wybierają swoje teorie spiskowe tak aby pasowały do ich filozofii posiadania wroga. W każdym zdarzeniu z udziałem kogokolwiek z Pis winny jest ktoś inny . Wszędzie wietrzą spisek.[img=1618058312_drkktc5.jpg]



Dopisane 10.04.2021r. o godz. 14:40:


" Tyle państwa w państwie ile to minimalnie niezbędne i tyle swobody obywatelskiej ile to maksymalnie możliwe " Konstytucja Rzeczypospolitej Czym gorsze prawo tym więcej urzędników i odwrotnie
Zgłoś do moderacji Odpowiedz
~~Szaropopielata Scewola niezalogowany
10 kwietnia 2021r. o 15:32
~~Brudnobiały Grab napisał(a):
PanM napisał(a):
Prawda jest prosta . Piloci popełnili dwa błędy i


Taaa. Dla ciebie prosta? A kim ty jesteś? Odpuść sobie ten temat, bo dla ciebie on nie jest prosty.


ALE ŁON MUSI BO SIĘ UDUSI.
Zgłoś do moderacji Odpowiedz
235
ladaco
10 kwietnia 2021r. o 16:06
[img=1618063565_270ei66.jpg]
Zgłoś do moderacji Odpowiedz
5918
#zbynek nieaktywny
10 kwietnia 2021r. o 16:15
[img=1618063886_aayp8lc.jpg]
[img=1618064029_fk9llfk.jpg]
[img=1618064101_fojtowc.jpg]
Zgłoś do moderacji Odpowiedz
211
skorn
10 kwietnia 2021r. o 16:29
Tusk za nic nie odpowiada. A już na pewno nie za to, co się działo, gdy był premierem.

<i>
Zgłoś do moderacji Odpowiedz
5918
#zbynek nieaktywny
10 kwietnia 2021r. o 16:39
[img=1618065575_93ez80t.jpg]
Zgłoś do moderacji Odpowiedz
~~Żółtawobrunatna Miechunka niezalogowany
10 kwietnia 2021r. o 16:53
Wypad stąd prymitywie.
Zgłoś do moderacji Odpowiedz
Wypowiedz się:
Jeśli zostawisz to pole puste przypiszemy Ci losową ksywę.
Publikacja czyichś danych osobowych bez zezwolenia czy użycie zwrotów obraźliwych podlega odpowiedzialności karnej i będzie skutkować przekazaniem danych publikującego organom ścigania.
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Bolec.Info nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii i wypowiedzi, a osoba zamieszczająca wypowiedź może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i cywilną. Bolec.Info zastrzega sobie prawo do moderowania wszystkich opublikowanych wypowiedzi, jednak nie bierze na siebie takiego obowiązku. Pamiętaj, że dodając zdjęcie deklarujesz, że jesteś jego autorem i przekazujesz Wydawcy Bolec.Info prawa do jego publikacji i udostępniania. Umieszczając cudze zdjęcia możesz złamać prawo autorskie. Bolec.Info nie ponosi odpowiedzialności za publikowane zdjęcia.
REKLAMAEfekt-Okna zaprasza