ISSN 2082-2553. Wydanie nr 4363, 15 października 2019r.
zaloguj się
zarejestruj się
reklama Odprawy celne
reklama Zapraszamy

BolecForum

+ Rozpocznij nowy temat

BolecForumExtra

Bolesławiecki Katalog firm

BolecForum - Ogłoszenia

BolecAlbum


BolecForum


16 lutego 2019r. godz. 08:07, odsłon: 5959, Bolec.Info / UM Bolesławiec
Miasto: płatne strefy parkowania jako instrument poprawy jakości powietrza i porządku ruchu drogowego w mieście.
Bolesławiec - Informacje: Płatne strefy parkowania? Mieszkańcy krytykują Bolesławiecki rynek z lotu ptaka (fot. Bolec.Info)

- W Bolesławcu powstaje koncepcja wprowadzenia płatnych stref parkowania jako instrumentu poprawy jakości powietrza i porządku ruchu drogowego w mieście. Trwają również uzgodnienia z Powiatem Bolesławieckim  dotyczące przejęcia przez samorząd miejski części dróg powiatowych zlokalizowanych w centrum miasta - informuje bolesławiecki magistrat.

Celami utworzenia strefy płatnego parkowania ma być... zapewnienie dostępności wolnych miejsc parkingowych oraz zwiększenie rotacji pojazdów w centrum miasta. Podczas wizji w terenie zaobserwowano stosunkowo dużą akumulację pojazdów w centrum Bolesławca.

- Powyższa sytuacja sprawia, że trudne lub czasami niemożliwe było znalezienie wolnego miejsca do pozostawienia pojazdu w centrum miasta - twierdzi Urząd Miasta.

Zakres Strefy Płatnego Parkowania należy traktować jako projektowany. Jest on optymalny pod względem domknięcia Strefy, utworzenia szczelnego obszaru, w którym wprowadzenie narzędzia poboru opłat wymusi znaczne zmniejszenie deficytu miejsc postojowych oraz wyraźne zwiększenie rotacji parkowania.

Liczba miejsc postojowych na proponowanym obszarze wynosi 1 132. Granice projektowanego obszaru płatnego parkowania zostały oparte o naturalne lub sztuczne przeszkody np. rzeki, linie kolejowe, drogi tranzytowe. Ma to na celu zapobiegnięcie "ucieczce" oraz „rozlania się” parkujących pojazdów na ulice przylegające do obszaru objętego płatnym parkowaniem.

Układ drogowy w Bolesławcu tworzy charakterystyczny „ring” okalający miasto. Składa się on z dróg powiatowych (dawne drogi wojewódzkie nr 297 i 363). Co istotne jest on wyraźnie „przecięty” przez ulice, których zarządcą jest Zarząd Powiatu Bolesławskiego tj. ul. Karola Miarki oraz ul. Żwirki i Wigury (położone na wschód od ratusza miejskiego). Dodatkowo do istniejących elementów charakterystycznych przy wyznaczaniu proponowanego obszaru SPP możemy zaliczyć:

Biorąc pod uwagę powyższe oraz analizę sytuacji parkingowej w Bolesławcu, zakłada się następującą strefę płatnego parkowania, która obejmie następujące ulice:

Plac Wolności, Ogrodowa, Kaszubska, A. Mickiewicza, I. Daszyńskiego, Sądowa, Teatralna, Sierpnia ’80, A. Asnyka (na odcinku od ul. A. Mickiewicza do ul. Bielskiej), Parking – plac Marszałka J. Piłsudskiego, I. Łukasiewicza (na odcinku od ul. Bankowej do ul. K. Miarki), K. Miarki (od ul. I. Łukasiewicza do ul. A. Asnyka), Bankowa, Kościelna, Zacisze, F. Chopina, Kutuzowa (na odcinku od ul. B. Kubika do ul. Rynek), Rynek, 1 Maja, Karpecka, Magistracka, B. Prusa, Szkolna, Zgorzelecka (na odcinku od ul. Szkolnej do ul. Łokietka), Górne Młyny (na odcinku od ul. W. Łokietka do ul. Małej), Mała, Piaskowa, Dolne Młyny (na odcinku od ul. Wesołej do ul. Zgorzeleckiej), Targowa, Grunwaldzka (na odcinku od ul. Zgorzeleckiej do ul. Armii Krajowej), Armii Krajowej.

Urząd Miasta twierdzi, że parkowanie w centrum powoduje ograniczanie przestrzeni na jezdni i chodnikach oraz często prowadzi to do blokowania pojazdów przez innych kierujących. Ponadto znacznie utrudnia to ruch pieszych, rowerzystów i osób niepełnosprawnych oraz negatywnie wpływa na bezpieczeństwo użytkowników dróg i/lub chodników.

Urzędnicy opracowali także propozycję systemu pobierania opłat i przyznawania ulg.

Strefa jako narzędzie inżynierii ruchu, powinna zmniejszyć deficyt miejsc postojowych oraz zwiększyć rotację pojazdów. Wprowadzenie strefy płatnego parkowania umożliwi osiągnięcie założonych celów tj.:

  • stworzenie dodatkowych wolnych miejsc parkingowych (zmniejszenie deficytu wolnych miejsc parkingowych),
  • zwiększenie rotacji parkowania, uporządkowanie sytuacji parkingowej,
  • polepszenie warunków ruchowych dla pieszych,
  • zwiększenie atrakcyjności śródmieścia,
  • zwiększenie wpływów lokalnych handlowców i przedsiębiorców,
  • kształtowanie właściwych zachowań komunikacyjnych mieszkańców,
  • zmiana środka lokomocji części mieszkańców na rower i komunikację zbiorową,
  • poprawa czystości powietrza w mieście oraz zmniejszenie poziomu hałasu.

Zakładane wpływy zdołają pokryć koszty prowadzenia strefy oraz wygenerować zysk. Jest to zatem z punktu widzenia biznesowego opłacalne przedsięwzięcie zarówno dla prywatnego operatora jak dla wariantu administrowania przez miasto.

Informacja o planowanej płatnej strefie parkowania pojawiła się na profilu facebookowym miasta i prezydenta. Od razu pojawiły się komentarze mieszkańców.

- (...) Chyba szukają pieniędzy na darmową komunikację w mieście. A autobusy pozabierali ze strefy podmiejskiej głupią decyzją .. Teraz za to w mieście nie ma gdzie zaparkować, bo ludzie muszą jakoś dojechać do pracy, więc łupić się będzie biednych ludzi płatnymi parkingami, a gdyby tak odwrócić pomysł i przywrócić komunikację, nawet płatną ze strefy podmiejskiej, wtedy aut mniej w mieście i parkingi wolne a także czyściejsze powietrze. No bo powietrze się nie zrobi czyste od płatnych parkingów. Chyba że ludzie będą zostawiać auta przed miastem, by nie płacić haraczu - napisał pan Zbigniew.

- Poprawa jakości powietrza ??!! Buahahaha No na bank właśnie to przyświecało pomysłowi opłat... Hehehe  - wyśmiał propozycję pan Daniel.

- Ale debilizm. Trzeba odpodatkować gaz jak będzie tani gaz może jakieś dofinansowania do centralnego plus dobra cena za gaz to momentalnie zniknie smog. Co to da, pod pretekstem polepszenia jakości powietrza sięga się do kieszeni podatnika nic więcej  - napisał pan Bartosz.

- Najpierw to zajmijcie się problemem parkingów, których w mieście brakuje, bo jak mam płacić za coś czegoś nie ma?!  - skomentował pan Łukasz.

- Trzeba nazwać, to "po imieniu". Kolejny podatek pod przykrywką ogólnie pojętej ekologii. Będzie tak jak po wprowadzeniu płatnego parkowania na pl. Piłsudskiego. Wszyscy urzędnicy z wieżowca przenieśli się z parkowaniem na Łukasiewicza. Tak teraz przeniosą się razem z innymi osobami przyjeżdżającymi do pracy do ścisłego centrum poza płatny obszar. Wszystkie podwórka, wszelkie luki będą zapełnione i tylko utrudnią życie mieszkańcom. Kolejna sprawa, to podjazd do Banku do bankomatu na 2-3 minuty i już trzeba będzie kupić bilet, do kiosku po gazetę na Daszyńskiego czy Zgorzeleckiej to samo. Dzieci do szkoły, przedszkola na pocztę itp. Chyba, że postój do powiedzmy 15 minut nawet z drukowanym biletem będzie bezpłatny, wtedy będzie to można szybko zweryfikować. Ale i tak uważam, że kto przyjeżdża do pracy samochodem i stawia w centrum, to po wprowadzeniu opłat postawi za strefą. Wtedy zaczną się skargi mieszkańców, powiększanie stref albo kolejne zakazy i tak sztuczne udrożnienie centrum utrudni życie innym. Warto to przemyśleć - zauważył Art.

- Głupota - podsumowała krótko pani Elżbieta.

Daj nam Cynk - zgarnij nagrodę!

Byłeś świadkiem jakiegoś wypadku lub innego zdarzenia? Wiesz coś, o czym my nie wiemy albo jeszcze nie napisaliśmy? Daj nam znać i zgłoś swój temat!

Wypełnij formularz lub wyślij pod adres: redakcja@bolec.info.

Kontakt telefoniczny z Redakcją Bolec.Info: +48 693 375 790 (przez całą dobę).


Pokaż/ukryj komentowany tekst

W górę   Wypowiedz się w tym temacie Strona << < 3 4 5 6 7 8

PanM   24 lutego 2019r. o 17:58

PanM

Postów: 4470

Zgodnie z logiką pomysłodawcy opłaty powinny być wprost proporcjonalne do odległości od ratusza.Im bliżej tym drożej i żadnych wyjątków.
Co to za prawo które ogranicza swobody " PO PIERWSZE MIESZKAŃCÓW " a jednocześnie daje przywileje / parking pod ratuszem /administracji ?

" Tyle państwa w państwie ile to minimalnie niezbędne i tyle swobody obywatelskiej ile to maksymalnie możliwe " Konstytucja Rzeczypospolitej Czym gorsze prawo tym więcej urzędników i odwrotnie
Zgłoś do moderacji Cytuj tego posta - Dodaj swoją odpowiedź  

~~Zielonoszary Cyprysik   24 lutego 2019r. o 19:15

~~Zielonoszary Cyprysik

Postów:

Cóż, pozostanie korzystać ze sklepów, restauracji, usługodawców poza strefy płatnej, tylko oni na tym stracą
Zgłoś do moderacji Cytuj tego posta - Dodaj swoją odpowiedź  

~~Ciemnopiwna Calibrachoa   24 lutego 2019r. o 20:28

~~Ciemnopiwna Calibrachoa

Postów:

Nikt nie chce płacić za cokolwiek, a jednocześnie każdemu należy się wszystko. Takie myślenie jest ,lekko mówiąc, jakąś bzdurą. Nie jestem zwolennikiem obecnego prezia,jednak tym razem jest w końcu managerem, a nie nauczycielem. Niemnniej jednak miasto powinno zaproponować alternatywę dla kierowców-budowa parkingów wielkopojemnych to po prostu konieczność, zarówno w centrum, jak i na obrzeżach miasta. Wtedy pomysł darmowego MZK nabierze pełnego sensu, czyli typowe Park & Ride. Tylko czy prezio ma jaja , żeby po A powiedzieć B ?
Zgłoś do moderacji Cytuj tego posta - Dodaj swoją odpowiedź  

~~Burozielony Chaber   24 lutego 2019r. o 21:04

~~Burozielony Chaber

Postów:

Zakaz ruchu należy wprowadzić szczególnie na ulicach Komuny Paryskiej i Opitza.
Zgłoś do moderacji Cytuj tego posta - Dodaj swoją odpowiedź  

~~Zielonoszary Cyprysik   25 lutego 2019r. o 0:56

~~Zielonoszary Cyprysik

Postów:

Ja mam pomysł, zakazać wjazdu do miasta, a w miejsce parkingów postawić mini galerie z aptekami.
Zgłoś do moderacji Cytuj tego posta - Dodaj swoją odpowiedź  

W górę   Wypowiedz się w tym temacie Strona << < 3 4 5 6 7 8