ISSN 2082-2553. Wydanie nr 4369, 21 października 2019r.
zaloguj się
zarejestruj się
reklama Zamek Kliczków zaprasza!
reklama Zapraszamy

BolecForum

+ Rozpocznij nowy temat

BolecForumExtra

Bolesławiecki Katalog firm

BolecForum - Ogłoszenia

BolecAlbum


BolecForum


12 marca 2019r. godz. 21:36, odsłon: 3860, Bolec.Info
Ponad ćwierć miliona złotych wydał bolesławiecki Urząd Miasta na promocję miasta w 2018 roku. Sprawdziliśmy na co.
Bolesławiec - Informacje: Nagroda za promocję miasta dla Urzędu Miasta? (fot. Bolec.Info)

Już w czwartek szef bolesławieckiego Urzędu Miasta, Piotr Roman, wręczy nagrody za promocję Bolesławca w 2018r. Nagrody przyznawane są z budżetu miasta (pieniędzy podatników) za różne osiągnięcia (sportowe, kulturalne, itd.) promujące Bolesławiec w Polsce i na świecie. Nagroda każdego roku wzbudza spore kontrowersje - pojawiają się głosy, że niektóre osoby są pomijane pomimo sukcesów.

Okazuje się, że jednym z kandydatów do nagrody Urzędu Miasta za promocję Bolesławca w 2018 roku może być... sam Urząd Miasta Bolesławiec. Gmina wydała w 2018 roku na promocję w lokalnych i regionalnych mediach ponad 250000 złotych!

Na co zostało spożytkowanych tych ponad ćwierć miliona złotych? Zapytaliśmy o to sam Urząd - poniżej przedstawiamy informacje, które wydobyliśmy z odpowiedzi miejskich urzędników.

Na początek kwoty. Aż 95054 złotych trafiło do Telewizji Bolesławiec, w której gmina miejska ma swoje udziały. 44821 złotych trafiło do wydawcy gazety Express Bolesławiecki (gazety, która nie ma w naszym mieście dziennikarza). 37598 złotych kosztowała promocja Bolesławca na antenie Muzycznego Radia. 17216,77 złotych kosztowała promocja na łamach strony Istotne, a 10499 złotych w Bolec.Info.

Za co te wszystkie pieniądze? Wybraliśmy najciekawsze pozycje z całego zestawienia.

861 złotych kosztowała podatników emisja planszy z życzeniami wielkanocnymi w Telewizji Bolesławiec. Ciekawą pozycją - za kwotę 4034,40 złotych jest "Produkcja i emisja programu >Informacja na temat nagród Prezydenta Miasta<" Aż 8 068,80 złotych kosztowała produkcja i emisja programów "Informacja na temat projektu Centrum Przesiadkowego w nowym układzie komunikacyjnym Bolesławca" oraz "Informacja na temat nowego Centrum Wiedzy w Bolesławcu". Zapewne przez przypadek emisja odbyła się przed wyborami samorządowymi.

Z innych ciekawostek. 490 złotych zapłaciła gmina za transmisję on-line parady otwierającej 24.Bolesławieckie Święto Ceramiki na profilu facebookowym portalu istotne. Bolec.Info kolejny rok z rzędu przeprowadził taką transmisję z rekordową oglądalnością... za darmo. Zresztą w trakcie Święta Ceramiki zrealizowaliśmy wiele transmisji na żywo.

3035 złotych kosztowała emisja spotu w Muzycznym Radiu reklamująca grudniową Gwiazdkę Życzliwości, 5535 złotych kampania informacyjna na antenie Muzycznego Radia dotycząca Dni Bolesławca  i Festiwalu Kultury Południowosłowiańskiej w okresie 19-24.06.2018.

Czy kwota 250000 to dużo? Wystarczy spojrzeć na niektóre pozycje uchwalonego w styczniu budżetu miasta na 2019 rok. 15000 złotych miasto przeznacza na worki na psie kupy. 80 tysięcy kosztują zajęcia pływania dla przedszkolaków, 39600 złotych Uniwersytet Trzeciego Wieku, 75635 w budżecie przeznaczono na dokształcanie i doskonalenie nauczycieli a 81558 złotych na animatorów sportu i utrzymanie orlików SP1 i 2 .

Warto także zauważyć, że Urząd Miasta nie traktuje lokalnych mediów tak samo. Gazeta, która w mieście nie ma ani jednego dziennikarza otrzymała zlecenia na większa kwotę niż dwie inne razem, zatrudniające dziennikarzy w Bolesławcu.

Nie mamy także informacji o wydatkach na promocję w lokalnych mediach od spółek miejskich (a wiemy, że m.in. PWiK, MZGK, MOSiR, BOK-MCC takie reklamy zlecały w 2018 roku). Nie wiemy też ile gmina wydała na promocję w mediach ogólnopolskich - kwoty te mogą być o wiele wyższe.

Do sprawy wrócimy.

Daj nam Cynk - zgarnij nagrodę!

Byłeś świadkiem jakiegoś wypadku lub innego zdarzenia? Wiesz coś, o czym my nie wiemy albo jeszcze nie napisaliśmy? Daj nam znać i zgłoś swój temat!

Wypełnij formularz lub wyślij pod adres: redakcja@bolec.info.

Kontakt telefoniczny z Redakcją Bolec.Info: +48 693 375 790 (przez całą dobę).


Pokaż/ukryj komentowany tekst

W górę   Wypowiedz się w tym temacie Strona 1 2 3 4 5 > >>

~Zielonożółty Maczek   12 marca 2019r. o 21:42

~Zielonożółty Maczek

Postów:

Tak się wygrywa wybory za pieniądze podatników.
Zgłoś do moderacji Cytuj tego posta - Dodaj swoją odpowiedź  

~Morska Fasola   12 marca 2019r. o 21:48

~Morska Fasola

Postów:

Pozdrowienia dla red. Mazurkiewicza :) Się żyje we dworze, c'nie?
Zgłoś do moderacji Cytuj tego posta - Dodaj swoją odpowiedź  

~~Niebieskofioletowa Śliwa   12 marca 2019r. o 21:55

~~Niebieskofioletowa Śliwa

Postów:

Miasto ma telewizję i gazetę. No wygrywają wybory. Express żadna gazeta, żadnych własnych artykułów. Robią z nas idiotów. Wszystko jasne. Urząd powinien dostać nagrodę za promocję.
Zgłoś do moderacji Cytuj tego posta - Dodaj swoją odpowiedź  

~~Rudobrązowa Cebulica   12 marca 2019r. o 22:01

~~Rudobrązowa Cebulica

Postów:

Panie Kazimierzu tak się pluje na swoich
Zgłoś do moderacji Cytuj tego posta - Dodaj swoją odpowiedź  

~Żółtopomarańczowy Pigwowiec   12 marca 2019r. o 22:03

~Żółtopomarańczowy Pigwowiec

Postów:

Takie wydatki na media to standardy białoruskie. Nikt nigdy z nimi nie wygra...
Zgłoś do moderacji Cytuj tego posta - Dodaj swoją odpowiedź  

~Modrawa Truskawka   12 marca 2019r. o 22:20

~Modrawa Truskawka

Postów:

Promocja, promocja, promocja...Kto ma w ręku media ten wygrywa wybory. O konkurencji „jedynie słusznego kandydata” w minionej kampanii wyborczej niestety nie mówiono praktycznie nic, poza maleńkimi wyjątkami- zwykle ironizując lub wytykając potknięcia. Czyli jak to teraz ma wyglądać? Polska Fair Play panie prezydencie? Nowa formacja, nowe zasady...
Zgłoś do moderacji Cytuj tego posta - Dodaj swoją odpowiedź  

~~Niebieskofioletowa Śliwa   12 marca 2019r. o 22:22

~~Niebieskofioletowa Śliwa

Postów:

Bardzo to wszystko ciekawe, ale prawda jest taka, kto ma telewizję i inne media ten ma władzę! Koniec kropka!
Zgłoś do moderacji Cytuj tego posta - Dodaj swoją odpowiedź  

~Pomarańczowoczerwony Kuklik   12 marca 2019r. o 22:36

~Pomarańczowoczerwony Kuklik

Postów:

Tłuczona propaganda od rana do nocy ze szklanego monitora, a potem jak zaprogramowani, oderwani na chwilę od lokalnego kabla poszli zagłosować. Był zakaz pokazywania Małkowskiego. Proste jak drut zjawisko. To jak miał wygrać? Internet to nie wszystko. Na wybory chodzą wciąż ludzie starsi.
Zgłoś do moderacji Cytuj tego posta - Dodaj swoją odpowiedź  

W górę   Wypowiedz się w tym temacie Strona 1 2 3 4 5 > >>