ISSN 2082-2553. Wydanie nr 4884, 15 kwietnia 2021r.
zaloguj się
zarejestruj się
reklama Zapraszamy do Intermarche
reklama

BolecFORUM Rozpocznij nowy temat
ROZPOCZNIJ NOWY TEMAT
reklama

reklama

BolecForum


Wideo18 listopada 2020r. godz. 17:23, odsłon: 19245, Kazimierz Marczewski
Przez 10 lat nikomu nie przeszkadzał zjazd na stację paliwową bezpośrednio z drogi gminnej. To się zmieniło.
Bolesławiec - Informacje:  Bez konsultacji zamknęli wjazd na stację Agnieszka Michnej kierownik stacji paliw (fot. Sreen)

Kilka tygodni temu zarządca drogi gminnej zamknął zjazd z drogi gminnej na stację paliwową przy zjeździe z autostrady A4 w gminie Gromadka, w strefie specjalnej Osła. Decyzja taka przeszkadza w prowadzeniu biznesu właścicielowi stacji, a klientów odstrasza.

- Generalna Dyrekcja Dróg i Autostrad we Wrocławiu około dwa lata temu przeprowadziła specjalny audyt i zarekomendowała nam, jako zarządcy gminy, że w celu upłynnienia ruchu powinniśmy zamknąć bezpośrednie zjazdy na stacje paliw CIRKLE K i Orlen - mówi zastępca wójta gminy Gromadka Tomasz Matyjewicz. - Wystąpiliśmy do Wydziału Komunikacji w Bolesławcu o zezwolenie na zamknięcie w tych miejscach wjazdu na stacje. Starosta wydał takie pozwolenie. Ostatecznie wjazdy, te zgodnie z prawem, zostały zamknięte. Jeżeli chodzi o uszkodzoną w jednym punkcie drogę w kierunku na staję naprawimy bardzo szybko. Obecnie opracowywana jest koncepcja budowy nowej lub modernizację starej autostrady A4. Zakończenie budowy tej nowej autostrady przewiduje się do końca 2027 roku. Wtedy przewidujemy nowe i nowoczesne zjazdy z autostrady uwzględniające wnioski także przedsiębiorców działających w strefie - dodaje przedstawiciel gminy.

- Decyzję o zablokowaniu zjazdów podjęliśmy na wniosek gminy Gromadka i z rekomendacji Generalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad - mówi starosta Tomasz Gabrysiak - Zwracam również uwagę na to, że zjazd z autostrady w tym miejscu ma charakter tymczasowy. Nie zastosowanie się do rekomendacji GDDiA mogłoby doprowadzić do zamknięcia tego zjazdu. A do tego nie możemy dopuścić- dodaje.

- Zamknięcie bezpośredniego zjazdu na stację paliw nie tylko nie upłynniło ruchu, ale go dokładnie zablokowało - mówi kierowca ciężarówki, który parkuje na stacji dwa razy w tygodniu. - To, co o tym sądzą kierowcy można usłyszeć na radiu CB. Nie odważę się o tym powiedzieć - dodaje.

Historia przedstawia się następująco.

Od 2010 roku w miejscowości Osła gmina Gromadka działa stacja paliw płynnych i autogazu. Stacja dynamicznie się rozwija się, dzięki klientom, którzy tu przyjeżdżają z całego kraju i Europy. Na tej stacji znajdują są nie tylko dystrybutory paliw. Są tu miejsca parkingowe dla ciężarówek, bary, sklep spożywczy, sanitariaty, urządzenia wypoczynkowe, także siłownia zewnętrzna czy nawet fryzjer.

Właściciel stacji zainwestował też duże środki finansowe w kolejny etap dalszego rozwoju. planuje budowę kolejnej stacji paliw wraz z myjnią samochodów ciężarowych i mini-hotelik z kilkunastoma miejscami noclegowymi.

Wszystko wykonuje się, za odpowiednimi zgodami nadzoru budowlanego w tym uzgodnieniami wjazdów i zjazdów z dróg gminnych.

- Jakież jest więc nasze zdziwienie kiedy nagle, prawdopodobnie bez żadnych ustaleń z Policją czy z rzeczoznawcami, a na pewno bez konsultacji z nami starosta bolesławiecki zatwierdza projekt o zmianie organizacji ruchu, który bardzo ogranicza, a wręcz uniemożliwia nam dynamiczny rozwój biznesu - mówi Agnieszka Michnej, kierowniczka Stacji CIRCLE K i marketu SPAR w Osłej

- Po pierwsze ustanawia się na naszym głównym wjeździe betonową barierę uniemożliwiającą wjazd na nasz teren, na naszą stację. Teraz kierowcy, aby wjechać do nas, muszą zmieścić się na wąskiej drodze gminnej, przeciążonej przez ruch w kierunku strefy ekonomicznej spowodowany natężeniem ruchu w stronę stacji bezobsługowych, do których dojazd jest ograniczony ilością miejsc i bardzo wąskim zjazdem do nich. Tworzy się tam gigantyczny korek.

Brak organizacji ruchu w tym obszarze zawsze był dokuczliwy dla kierowców jak i dla miejscowych osób zatrudnionych w strefie, ale dotąd można było szybciej zjechać z tego newralgicznego odcinka drogi gminnej (dotyczy to również drogi zjazdowej z autostrady A4) - przez co naturalnie trochę rozluźniał ruch. Aktualnie nie można już wykonać tego manewru .

- Dodatkowo w celu skrętu w prawo na naszą stację kierowcy często muszą zjechać na lewy pas ruchu, gdzie z naprzeciwka jedzie sznur innych pojazdów od strony dawnego lotniska. Ponadto przy tym prawo skręcie znajduje się głęboka koleina na około pół metra grożąca uszkodzeniem zawieszenia. Koleina ta co dwa dni jest łatana w nieskuteczny sposób, który można nazwać tylko partackim - dodaje Agnieszka Michnej.

Jak mówi nam Michnej stacja na podstawie koniecznych pozwoleń i uzgodnień, w ramach planowanej inwestycji, poniosła konkretne, wysokie nakłady, a planowane ustawienie znaku drogowego „zakaz ruchu w obu kierunkach – nie dotyczy właściciela posesji” jest kuriozalne i powoduje faktyczny brak możliwości dojazdu do planowanej inwestycji…

Byliśmy na miejscu i widzieliśmy ogromne niedogodności, które skutkują tym, że stali klienci stacji nie będą chcieli do nich wracać, bo mają inny wybór. Zmieniają punkty postoju i tankowania. Przychody stacji drastycznie więc maleją.

- Nie widzimy sensu takiego działania ponieważ taka organizacja ruchu nie powoduje poprawy płynności a wręcz przeciwnie - powiedziała Agnieszka Michnej. - Wszystko to powoduje, że zamiast wzrosnąć, zmaleją podatki systematycznie, od wielu lat regulowane przez nas na rzecz Skarbu Państwa  Koszty społeczne także będą ogromne. Bezpośrednio zatrudniamy tutaj prawie 60 osób. Nasi dzierżawcy na pewno o wiele więcej a przynajmniej drugie tyle. Szacujemy, że wziąwszy pod uwagę pracowników, dostawców i innych kooperujących źródło dochodów może utracić około 200 osób, do tego ich rodziny - dodaje.

Co o tej decyzji sądzicie? Zapraszamy do dyskusji.

Daj nam Cynk - zgarnij nagrodę!

Byłeś świadkiem jakiegoś wypadku lub innego zdarzenia? Wiesz coś, o czym my nie wiemy albo jeszcze nie napisaliśmy? Daj nam znać i zgłoś swój temat!

Wypełnij formularz lub wyślij pod adres: redakcja@bolec.info.

Kontakt telefoniczny z Redakcją Bolec.Info: +48 693 375 790 (przez całą dobę).


Pokaż/ukryj komentowany tekst

W górę   Wypowiedz się w tym temacie Strona << < 1 2 3 4 5 > >>

~Jasnoturkusowa Nemezja   19 listopada 2020r. o 6:32

~Jasnoturkusowa Nemezja

Postów:

W końcu to zrobili. Kto pozwolił aby tam były stacje.
Zgłoś do moderacji Cytuj tego posta - Dodaj swoją odpowiedź  

~Szaroniebieska Laurowiśnia   19 listopada 2020r. o 6:47

~Szaroniebieska Laurowiśnia

Postów:

Zjazd z autostrady tymczasowy tylko u nas prowizorki istnieja tyle lat. Ta autostrada tez w tym miejscu jest tymczasowa. Co gmina zrobila zeby byl normalny z prawdziwego zdatzenia. Przeciez dziala tam strefa.
Zgłoś do moderacji Cytuj tego posta - Dodaj swoją odpowiedź  

~~Bladoniebieski Wiąz   19 listopada 2020r. o 6:55

~~Bladoniebieski Wiąz

Postów:

Żenuła! Dzięki tym przedsiębiorcą cała gmina się rozwija!
Jeszcze 12 lat temu pies z kulawa nogą nie zjeżdżała z a4
Zgłoś do moderacji Cytuj tego posta - Dodaj swoją odpowiedź  

~~Spopielały Kosaciec   19 listopada 2020r. o 7:00

~~Spopielały Kosaciec

Postów:

Zaczęło się od stacji benzynowych a potem inne zakłady. Gmina zakpiła z tych ludzi. Panie Pawliszczy co pan robi. Nie panuje pan na tym. tak robić nie wolno. Liczę na pana, że pan to zmieni na korzyść właścicieli stacji i parkingów.
Zgłoś do moderacji Cytuj tego posta - Dodaj swoją odpowiedź  

~Zielonkawożółty Buk   19 listopada 2020r. o 7:29

~Zielonkawożółty Buk

Postów:

Myślałem, że zadaniem audytu jest wykazanie błędnych procesów i zarekomendowanie ich usprawnienia. Wygląda to tak jakby na czyjeś widzimisię wparował pseudo audytor i celowo zrobił problem.
Zgłoś do moderacji Cytuj tego posta - Dodaj swoją odpowiedź  

~Brudnoszara Jukka   19 listopada 2020r. o 8:06

~Brudnoszara Jukka

Postów:

Teraz się wzieli za zjazdy? Gdzie wcześniej byli jak na Krzyżową zamknęli zjazd. Na Szczytnice też pas do zjazdu robili na szybko. Grunt to sprzedać działki pod działalność, strefa się rozrosła a infrastruktura w d....e Przedsiębiorca ma płacić podatki i siedzieć cicho. Pozwać wójta i staroste sprawe nagłośnić, działki sprzedane infrastruktura ma być. Jak ktoś planu nie zrobił odpowiedniego w związku z inwestycją, niech konsekwencje ponoszą
Zgłoś do moderacji Cytuj tego posta - Dodaj swoją odpowiedź  

~Ruda Szarotka   19 listopada 2020r. o 8:43

~Ruda Szarotka

Postów:

Przecież ten wjazd ciągle korkuje się w tym miejscu, a ona ma jeszcze jeden wjazd z drugiej strony o co Koman?
Zgłoś do moderacji Cytuj tego posta - Dodaj swoją odpowiedź  

PanM   19 listopada 2020r. o 8:57

PanM

Postów: 5689

To taki lokalny projekt wspomagania przedsiębiorczości.
Tych którzy stracą pracę uspokajam . Pensja zostanie zastąpiona zapomogą MOPS .
ZA NIEWŁAŚCIWIE ZAPROJEKTOWANE ZJAZDY ZAPŁACĄ PRZEDSIĘBIORCY I PODATNICY.
W Bolesławcu swego czasy była podobna sytuacja. Po wybudowaniu pewnego lokalu gastronomicznego przy głównej aby uniemożliwić tam tam wjazd .
Na autostradzie 30 km od Wrocławia 30 lat był bar " Filipek " . Nowa autostrada po modernizacji zostawiła po sobie " przypadkiem " barierę i po Filipku.

No to jaki ustrój jest w Rzeczypospolitej szanowni sympatycy PiS ?
Może Pan Szymon Pogoda coś w tym temacie ?

" Tyle państwa w państwie ile to minimalnie niezbędne i tyle swobody obywatelskiej ile to maksymalnie możliwe " Konstytucja Rzeczypospolitej Czym gorsze prawo tym więcej urzędników i odwrotnie
Zgłoś do moderacji Cytuj tego posta - Dodaj swoją odpowiedź  

W górę   Wypowiedz się w tym temacie Strona << < 1 2 3 4 5 > >>