falco napisał(a): ...konieczny był? w dobie kryzysu i poszukiwania tanich przewozników?
Tak, był konieczny. Obecnie wykorzystywane przez LOT Boeingi 767 maja już swoje lata, a w dobie dzisiejszej konkurencji trzeba mieć z czym wyjść do klienta. Tanim przewoźnikiem możesz sobie polatać po Europie, oczywiście tanim jeżeli znajdziesz bilety w dobrej cenie.
falco napisał(a): ....poczciwy ,,Jumbo,, by nie wystarczył?
latają w Sas-ie,Lufthansie czy Air Italia a u nas nie mogą?
nie piszcie że narzekam i coś mi się nie podoba...
Nie wiedziałem, że 'Jumbo' służy w SAS . Chętnie się dowiem co to jest Air Italia, a jeśli masz na myśl Alitalia to tam nic takiego nie lata.
falco napisał(a): Jumbo może jest i głośniejszy ,może i odrobinę więcej spala ale mimo wszystko jest tańszy w cenie biletów...
To ciekawe, jeszcze ciekawsze jest to na czym opierasz swój wywód. Bez urazy, ale koło 747 to Ty chyba nawet nie stałeś, a przynajmniej masz marne pojęcie o lataniu.
To już nie pora na dyskusje 'co by było gdyby'. LOT zamówił te maszyny 7 lat temu, kilka dni temu odebrał pierwszą z nich i nic tego nie zmieni. PLL nie potrzebują maszyn pokroju 747. Gdzie i kiedy mógłby je wykorzystać? Samoloty zamawia się pod profil firmy i aktualne potrzeby, a nie czyjeś widzi mi się. Mam nadzieję, że Dreamliner dobrze się spiszę i przyczyni do poprawy wyników finansowych tej spółki. W porównaniu ze starymi maszynami jest to zdecydowany skok jakościowy.