~Mariusz napisał(a): Robię rozeznanie przed zakupem opon zimowych.
Przede wszystkim na zimę należy " ubrać auto " w opony cieńsze niż latem.Ma to na celu zwiększenie nacisku jednostkowego na centymetr kwadratowy.
Co do firmy nie ma to specjalnie większego znaczenia .
Znaczenie ma rzeźba bieżnika i w tym przypadku najbardziej racjonalne / lód i śliski śnieg / jest tzw kierunkowa kostka.
Poza tym czym " miększy bieżnik " tym bezpieczniej , jednak przy tym mniej żywotny.
Moim zdaniem poza oponami największe znaczenie ma sposób jazdy , prędkości oraz umiejętności kierującego.
proszę podać markę samochodu lub średnicę kół oraz napęd przedni czy tylny.
Te dane będą miały znaczenie po roku lub kilku w czasie następnych wymian kół .Opony będą zużyte nierównomiernie i wtedy nie będzie obojętne które zostaną zamontowane na przód lub tył.
Dopisane 19.11.2015r. o godz. 11:30:
Oto przykład opony dla tzw " normalnego użytkownika " która będzie się bardzo dobrze spisywała na śniegu , lodzie i deszczu* a jednocześnie nie będzie zbyt głośna na suchym.
- deszczu * -- przypominam że opony zimowe gdy jest sucho i ciepło są dosyć " śliskie " i nieprzewidywalne .
[img=1447929003_ack8t85.jpg]
Dopisane 19.11.2015r. o godz. 11:31:
Dodatkowo w temperaturze powyżej +7 stopni ulegają znacznie przyśpieszonej degradacji.