~~Qpiernik napisał(a): Dlaczego nas okłamują?po co?Co mówi Traktat Antarktycki?Dlaczego USarmy pilnuje dostępu do Antarktyki?Jeżeli ziemia jest kulą ,to dlaczego oceany nie odpadają?Jeżeli przyciąganie ziemskie jest tak silne że utrzyma czołg(42 tony),to dlaczego nie utrzyma balonika (2 gramy),balonik odlatuje,no dlaczego?Jeżeli kręcimy się z prędkością 1600 km/h,tego nie odczuwamy?a jadąc furmanką nie możemy na niej utrzymać równowagi(stojąc)?no dlaczego?Dlaczego samolot lecąc z Johanesburga(RPA)do Sao Paulo(Brazylia)leci przez Dakar?I tam tankuje?przecież to jest dłuższa droga?Wiele jest takich pytań,teoretycznie bez odpowiedzi.Dlaczego lubimy pizze?Co przypomina pizze?Znasz powyższe odpowiedzi?
Od jakiegoś roku nie potrzebne jest skierowanie do lekarza psychiatry.Jest kolejka,nie ma skierowań.
PiS usunął teorię ewolucji z wymagań dla uczniów
Autor: Wiadomości Pikio -
Gru 8, 2016
UDOSTĘPNIJ
Facebook
Twitter
Polska Akademia Nauk alarmuje o usunięciu z wymagań ogólnych w programie nauczania biologii w szkołach podstawowych pojęcie ewolucji. Od teraz znajomość ewolucji nie będzie wymagana jak przedtem.
Na oficjalnym profilu Polskiej Akademii Nauk opublikowano alarmujący post o usunięciu przez obecną władzę z wymagań ogólnych w programie nauczania biologii w szkołach podstawowych pojęcie ewolucji.
– Na stronie MEN zamieszczona została nowa podstawa programowa do biologii dla klas V-VIII szkoły podstawowej. Można zauważyć zniknięcie ewolucji z wymagań ogólnych – czytamy na profilu PAN.
I rzeczywiście, jeśli porównamy aktualny program nauczania biologii w szkole podstawowej z proponowanym przez ministerstwo edukacji narodowej to można zauważyć zniknięcie pojęcia ewolucji w wymaganiach ogólnych.
– Uczeń opisuje, porządkuje i rozpoznaje organizmy, wyjaśnia zjawiska i procesy biologiczne zachodzące w wybranych organizmach i w środowisku, przedstawia i wyjaśnia zależności między organizmem a środowiskiem, wskazuje ewolucyjne źródła różnorodności biologicznej – czytamy w aktualnie obowiązującym programie nauczania biologii w szkołach podstawowych.
– Uczeń opisuje, porządkuje i rozpoznaje organizmy; wyjaśnia zjawiska i procesy biologiczne zachodzące w wybranych organizmach i w środowisku; przedstawia i wyjaśnia zależności między organizmem a środowiskiem – czytamy z kolei w proponowanym przez obóz władzy programie.
Pojecie ewolucji co prawda pozostaje choć – jak wskazuje Polska Akademia Nauk – w ograniczonym zakresie w wymaganiach szczegółowych. To oznacza, że znajomość pojęcia ewolucji nie będzie obowiązkowa, a jej nauczanie nie będzie – jak dotychczas – jednym z głównych celów nauczania biologii.
Z programu nauczania zniknęły również niektóre zagadnienia z genetyki oraz ochrony środowiska.
W związku z usunięciem pojęcia ewolucji z wymagań ogólnych w programie nauczania biologii w szkołach podstawowych, Komitet Biologii Środowiskowej i Ewolucyjnej Państwowej Akademii Nauk opublikował oświadczenie.
– Podstawowym mankamentem nowej podstawy programowej jest marginalizacja nauczania o ewolucji, które zostało sprowadzone do wyrwanych z kontekstu zagadnień, poruszanych na końcu cyklu nauczania biologii. Z celów kształcenia, czyli wymagań ogólnych zniknęło zdanie „[uczeń] wskazuje ewolucyjne źródła różnorodności biologicznej”. Wymaganie to zapewniało obecność myślenia ewolucyjnego w całym cyklu nauczania biologii, a zwłaszcza przy omawianiu różnorodności biologicznej. […] Z treści kształcenia zniknęło wymaganie szczegółowe „[uczeń] przedstawia źródła wiedzy o jej przebiegu [tj. ewolucji]”. To wymaganie umożliwiało powiązanie pojęcia ewolucji z dotychczasową wiedzą ucznia, np. na temat genetyki, ekologii czy budowy organizmów. Pozwalało wykazać, że teoria ewolucji ma solidne podstawy naukowe. Bez tego powiązania, zagadnienia ewolucyjne są abstrakcyjne, tracą swoją moc wyjaśniającą i integrującą w nauczaniu biologii – czytamy w oświadczeniu PAN