~ napisał(a): GosiaG napisał(a): gnostycy korzystają ze wszystkich źródeł. Nie faworyzują żadnego z klubów -czy to KK czy Islamu , Protestanckich itd...
Piękny dowód na to, że gnostycy są zorientowani jak pijane dziecko we mgle. Ot plotą trzy po trzy co tam im różne mętne źródła akurat przyniosą.
Szkoda strzępić klawiatury..
Twierdzisz, że tylko Biblia jest źródłem prawdziwej wiedzy? A Ewangelie rzeczowo i konkretnie opisują życie Jezusa?
To masz kilka przykładów na rzetelność „słowa bożego”:
U Mateusza rodzina Jezusa mieszka w Betlejem, u Łukasza — w Nazarecie.
Łukasz dolicza się 56 pokoleń od Abrahama do Jezusa, Mateusz — 42
Ojciec Józefa, dziad Jezusa, nosi u Mateusza imię „Jakub", u Łukasza zaś Heli
U synoptyków (Marek, Mateusz i Łukasz) Jezus powołuje pierwszych uczniów po uwięzieniu Chrzciciela, u Jana — przed tym zdarzeniem
U synoptyków powołuje ich w Galilei, u Jana — w Judei
U synoptyków spotyka ich nad jeziorem Genezaret, gdy łowią ryby, u Jana — jako uczniów Jana Chrzciciela
U synoptyków Jezus wybiera najpierw Piotra i Andrzeja, u Jana — wpierw kogoś nie nazwanego oraz Andrzeja, potem zaś Piotra
Według Marka, wystąpienia publiczne Jezusa rozpoczynają się po uwięzieniu Jana Chrzciciela przez Heroda. W ewangelii Jana Jezus przez pewien czas współdziała z Chrzcicielem
Wydarzenie tak spektakularne, jak usunięcie handlarzy z świątyni, które u Mateusza i Łukasza przypada na pierwszy, u Marka zaś na drugi dzień po przybyciu Jezusa do Jerozolimy i u wszystkich synoptyków pod koniec jego działalności publicznej, u Jana przypada na jej początek
Namaszczenie Jezusa w Betanii stanowi u Marka końcowy akt jego działalności w Jeruzalem, u Jana odbywa się ono jeszcze przed przybyciem do tego miasta
Swoje dostojeństwo mesjańskie ukrywa Jezus u Marka aż do przesłuchania u arcykapłana, a więc do ostatnich dni życia, u Jana pojawia się on już w pierwszym rozdziale jako Mesjasz i wszędzie domaga się, by go za takiego uważano
Jan nie jest zgodny z synoptykami nawet co do daty ukrzyżowania. U tamtych Jezus umiera 15 dnia nisanu, w przeddzień spożywszy razem z uczniami uroczystą wieczerzę z okazji święta Pesach. W ewangelii Jana zostaje on ukrzyżowany 14 dnia nisanu, jeszcze przed świętem Pesach
Umierając, Jezus nie wydaje w czwartej ewangelii okrzyku rozpaczy, tak jak to czyni u Marka i Mateusza, lecz wypowiada heroiczne albo, ściślej, heraklejskie słowa: „Wykonało się". Heraklejskie — bo to samo powiedział w chwili śmierci Herakles, jeden z najbardziej zdumiewających pierwowzorów biblijnej postaci Chrystusa.
Marek opowiada o dokonaniach Jezusa w Kafarnaum: „Uzdrowił wielu (...)", Mateusz czyni z tego: „wszystkich chorych uzdrowił”
Marek i Mateusz wiedzą o jednym tylko wskrzeszeniu — córeczki Jaira, Łukasz wzbogaca tę księgę nad księgami wskrzeszeniem młodzieńca z miejscowości Nain. Co najmniej dziwne jest to, że Marek i Mateusz po prostu przemilczają to drugie wskrzeszenie, a wspominają o tylu pomniejszych cudach
…chyba na razie wystarczy…